dissabte, 7 de desembre del 2013

El "Príncep d'Asturias" considerat per molta gent el Titanic espanyol, en sabeu el motiu?

Els primers anys del segle XX van marcar l' època daurada dels transatlàntics amb la botadura el 1906 del RMS Lusitania. Començava la segona revolució industrial que va permetre grans avenços tècnics en els transports, fet que va suposar el naixement de grans imperis empresarials dirigits a ambdós costats de l' Atlàntic.

La necessitat de mà d' obra barata (o d' esclaus directament) propiciava grans migracions des de Europa a Amèrica, exigint a aquests grans bucs ser capaços de transportar centenars de rics empresaris de l' època o artistes en les seves gires mundials "damunt" de milers dels més pobres europeus amuntegats a las bodegues. Tots ells a la recerca de novas oportunitats a l'altre banda de l' oceà.

El Príncep d'Asturies era un buc propietat de la gran companyia naviera espanyola d'aleshores, la Naviera Pinillos, que guarda moltes similituts amb el mundialment famós RMS Titanic.